Geplaatst op: 25 oktober 2021

Digitale praktijkmiddag over SOLK bij kinderen en jongeren

Veel zorg- en welzijnsprofessionals vinden de zorg voor kinderen of jongeren met Somatisch Onvoldoende verklaarde Lichamelijke Klachten (SOLK) lastig en uitdagend. Op 23 november om 15.30-18.00 uur organiseert ROS Proscoop, samen met de partners van Zie mij nu, een online praktijkmiddag.

Tijdens deze middag krijgt de professional praktische tips, tools en inzichten. Handvatten om gelijk mee aan de slag te gaan bij de begeleiding en behandeling van kinderen en jongeren met SOLK. De praktijkmiddag is een vervolg op het webinar van 7 oktober. De praktijkmiddag is bedoeld voor professionals uit zorg, onderwijs, jeugdhulp en sociaal domein en alle anderen die tijdens hun werk te maken hebben met kinderen/jongeren met onbegrepen lichamelijke klachten.

Programma

Het programma voor de praktijkmiddag ziet er als volgt uit:

15.30 uurOpening door Roeline van Driel
15.35 uurRondetafelgesprek met Maryse Duran (basisarts, werkzaam vanuit de mind-body medicine), Coby Baart (voormalig neuroloog, PMA, Tinnitus Academie) en ervaringsdeskundige Isabelle Knops
16.05 uurKorte pauze
16.10 uurWorkshopronde 1
16.55 uurKorte pauze
17.00 uurWorkshopronde 2
17.45 uurPlenaire afsluiting
18.00 uurEinde bijeenkomst

Een volledig overzicht van de beschikbare workshops is hier te vinden.

Inschrijven

Wilt u online deelnemen? Meld u aan via het inschrijfformulier. Deelname aan de praktijkmiddag is gratis, er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Gerelateerde items

Gezonde jeugd Apeldoorn, vroege signalering van aanhoudende klachten

Op 10 november 2021 organiseerde het netwerk SOLK en Jeugd Apeldoorn een webinar ‘Je gaat... Lees meer

Terugkijken: Praktijkmiddag voor professionals over SOLK bij jongeren

Op 23 november organiseerde Proscoop samen met de partners van Lees meer

Webinar SOLK en kinderen: professionals aan het woord – Zie Mij Nu

Op donderdag 7 oktober van 16.00-17.00 uur organiseren Proscoop en Alles is Gezondheid ee... Lees meer